Sisustus & lifestyle since 2009

Search

HAASTE: VIISI KYSYMYSTÄ

Ihanainen Jonna blogista Keyword: Love heitti mua haasteella, jossa vastaillaan otsikon mukaisesti viiteen kysymykseen. Joten eiköhän hypätä pidemmittä puheitta suoraan asiaan:



1. Lempiväri sisustuksessa?

Valkoinen (surprise)! Mutta pelkkä valkoinen on vähän tylsä, niinpä sitä pitää maustaa mustalla + beigellä sekä ripauksella tummansinistä. Pidän myöskin ajattelutavasta, että tavaroilla pitää olla pari - joko samanlainen tai sitten kokonaan vastapari. Siten saa kivaa särmää ja toisaalta harmoniaa sisustukseen.

Esim. olkkarissa meillä on kaksi valkoista samankokoista sohvaa vastakkain. Olkkarissa on myös rouhea ruskea ja pehmeä matto, joka on alkunperin vissiin tarkoitettu terassin matoksi tms. mutta just sen vuoksi se tuo kivaa jännitystä sisustukseen, kun se onkin tuotu sisälle. Ja maanläheisen maton vastaparina on kiiltävä lamppu, tarjotin ja kynttilänjalkoja (kova - pehmeä, kiiltävä - matta jne).

Tähti + stetson "rikkovat" kivasti kollaasin liiallisen harmonian ;)


2. Design-esine/huonekalu, joka ei koskaan tule meille?

Huomaan oman sisustusmakuni elävän hieman koko ajan. Välillä se on maalaisromanttisempi ja sitten taas enemmän modernia maalaisromantiikkaa, kuten esim. juuri nyt. Ruusukuvio ja ruutukuosit eivät siis millään muotoa mahdu meille enää, mutta ei ole kuin viitisen vuotta aikaa, kun ne olivat musta vielä niin pop. Totean silti samaan hengen vetoon, että kiiltävän modernia meidän kodista ei kyllä tule koskaan, vaikka tyylilajina se onkin ihailtavan hieno. Mä vaan olen liian country chic sellaiseen..



3. Hurmaavimmat henkilöhahmot tv:ssä?

Mä olen höpsö romantikko ja pidän komistuksista kuten Pitt ja Cruise. Heillä näyttää olevan rooleissaan usein kivaa twistiä vastanäyttelijöittensä kanssa kuten esim. Brad roolissaan Mr & Mrs Smith tai Cruise Kaukainen maa -elokuvassa Kidmanin kanssa. Ja sit tietty Gere Pretty Womanissa ja DiCaprio Titanicissa... Hirmu vähän tulee yleensäkin seurattua telkkarista mitään, mutta Dallasin juonitteluista olen aina tykännyt!



4. Suosikki leivonnassa?

Jaahas, tällä hetkellä se taitaa kyllä olla suklaa! Mähän olin ihan salmiakkityttö 30 vuotta eli olen "opetellut" syömään suklaata vasta näin aikuisiällä. Mutta en voi vastustaa suklaakakkua. Tai suklaata suklaakastikkeessa, suklaakahvia, suklaajäätelöä, sulaa suklaata.....

Devil's food cake - herkullinen ohje löytyy 2014 tammikuu postauksista!


5. Viisi suosikkiblogia?

Mä seurailen aktiivisesti varmaankin noin 30-40 blogia. Säännöllisen epäsäännöllisesti puolet enempääkin. Hirmu vaikeata on siis nimetä viisi suosikkia. Osaa olen seurannut jo useita vuosia, osa on ihan tuoreita. Vinkkejä suosikeistani löytyy esim. tuolta blogin oikeasta reunasta --->

Kiitos vielä Jonna kivasta haasteesta! En nyt jaa tätä eteenpäin, mutta olet vapaa halutessasi nappaamaan haasteen mukaasi.


- Huomenna onkin taas perjantai! Miten nopeasti viikot meneekään.. Jiihaa.

2 kommenttia

  1. Mukavaa viikonloppua! Tuo kakunkuva sai taas veden herahtamaan kielelle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin sinne! Kiitti, toi kakku maistuu vieläkin mun suussa ;DD

      Ohje löytyy täältä http://countrysally.blogspot.fi/2014/01/devils-food-cake.html

      Poista

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön, joten kirjoittamasi teksti ei välttämättä tule heti näkyviin. ★