Sisustus & lifestyle since 2009

Search

NAVY BLUE


Tällä viikolla herkuteltiin miehen nimpparipäivän kunniaksi amerikkalaisella juustokakulla. Ohje löytyy täältä.  

Voisi luulla, että blogi on muuttumassa ruokablogiksi - mutta ei sentään. Mulla ja yllättäen lisääntyneellä vapaa-ajalla vaan on kuherruskuukausi menossa ;) Nautin siitä, että on aikaa muksuille, läksyjenluvulle ja kodille, aikaa suunnitella viikon ruuat (ja jälkkärit) rauhassa, käydä kaupassa ilman neljän ruuhkaa ja touhuilla keittiössä. Varmaan pitäisi käydä välissä myös lenkillä, mutta loska ja räntä ei oikein nappaa (ikuinen tekosyy!), joten kaappien siivouksen ja kodinhoidon lomassa mä olen keitellyt mieluummin päiväkahvit, lukaissut sisustuslehden tai ottanut vaikka salaa kauneusunet, sillä kyllä viikon ruokaostosten raahaaminen kotiin ja järkkääminen kaappeihin käy sekin kuntoilusta. Sitä paitsi yt:t ovat kyllä varsin kelpo spurtti painonpudotukselle!

- Kootessani tätä postausta huomasin hauskan yhdistävän tekijän kuvissa. Huomaatko sinä sen? 


Vastaus: Bloggari, kakku ja koti ovat sattumalta samaa sävyä. Ja peili on pölyinen, tiedetään, sen kimppuun siis huomenna ;)

14 kommenttia

  1. Kiitos. Olen nyt ollut kotona niin pitkään opinnoista huolimatta, että välillä tuntuu, että normaali elämä pyörii täysin työelämässä. Iloisesta mielestä huolimatta itseään pitää tsempata näillä kodin iloilla, juurikin että olen täällä kotona, kun lapset tulevat koulusta. Ja joskus niille on jopa leivottu jotain :)
    Koin siis kirjoituksesi vertaistukenvertaistukeana!
    Ja huomasin värikoodit. Mä oon huomannut, että kun menen leffaan, on mun karkit - tahattomasti - ihan mun värejä; vaal.pun. ja ruskeaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pöh. Mikä toi vertaistuen vertaistuki on :D Samsungin kepposia!

      Poista
    2. Kiitti Johanna. Mä oon ollut liki 13 vuotta kotiäitinä, kun näitä muksuja on siunaantunut neljä kappaletta. Viihdyn himassa ja jos vaan tulot riittäis, niin en vaihtaiskaan tätä oloa oravanpyörään. Mutta töitä on paiskittava ;)

      Ai sun värit on pinkki ja suklaa.. Mun namivärit taitaa olla salmiakki ja suklaa :DD

      Poista
    3. Sama juttu, ei tässä kotona olossa mitään vikaa ole. Viihdyn hyvin, mutta töitä pitäis tehdä vielä kuitenkin ;)

      Poista
  2. Herkullinen kakku ja niin sorjavartaloinen kokki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ihanainen! Ihmettelin itsekin peilikuvaani ;)

      Poista
  3. Mä olen kans samaa mieltä, nauti kun on tilaisuus! Itse monta vuotta kovassa prässissä ja monissa yt-neuvotteluissa "pestynä" - ja yksien niiden seurauksena myös työtä vailla tällä hetkellä. Mutta kun on siinä prässissä ja oravanpyörässä ollut, ei sitä ainakaan semmoisenaan välttämättä kaipaa, tulopuoli on toinen juttu. Mutta ihmeen vähällä sitä pärjää, kun asian vaan jotenkin sisäistää ja oppii olemaan tyytyväinen vähempään, alkuun tietty oli hankalaa kun on tottunut niin materialistiseen elämään. Mutta tämä vapauden tunne mikä tällä hetkellä on, on ihan mahtavaa...vai olenko vaan laiska ja työtä vieroksuva luuseri? Yhteiskunta ehkä näin haluaa työtöntä nimitellä, mutta mä ainakin olen tullut siihen tulokseen, että muut saa sanoa ja ajatella ihan mitä lystää, pääasia, että itse pysyn tasapainossa itseni kanssa. Uskon siihen, että Jumala ja elämä kantaa ja uusia ovia avautuu kun niiden aika on. Hienoja kuvia sulla tässä blogissa, onko sulla joku kuvankäsittelyohjelma mitä käytät? Ja tuosta peilistä, mun varmaan pitää mennä optikolle kun en yhtään huomaa mitään pölyyn viittaavaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Ja kiitos piiiiitkästä kommentistasi ;) En muista oliko se Tanskassa vai Hollannissa, että työttömyyspäivärahan saamisen ehtona on, että on hakenut vähintään 15 työpaikkaa kuukauden aikana. Onko sekään nyt sitten oikein, että joutuu hakemaan vain hakemisen pakosta? Mä itse kannatan ennemmin porkkanaa kuin keppiä tässä asiassa (ja monessa muussakin). Kyllähän palkka motivoi, mutta työn pitää myös olla mielekästä.

      Yt:t on aina kurja juttu, siitä ei pääse mihinkään. Väkisinkin sitä tietty pohtii, että miksi itse oli niiden joukossa, jotka joutuivat lähtemään, mutta toisaalta ajattelen, että ainakin mun tapauksessa pelastuin jumittumasta vuosiksi työhön, joka oli kyllä ihan ok, mutta ei kuitenkaan sitä, mitä mä haluaisin sydämestäni tehdä. Mä olen ottanut tän yllättävän breikin loman kannalta - onpahan kerrankin kunnon talviloma!

      Kuvaan Canonin perusjärkkärillä (1100D). Parantelen näin pimeään vuoden aikaan tarvittaessa kuvien valoisuutta ja valkotasapainoa, toisinaan myös tarkkuutta. Siinä mulla on käytössä ihan perus- ja ilmainen Picasa, jolla saa tehtyä myös kivoja kuvakollaaseja. Isosiskon huoneen peili oli muuten oikeasti tosi pölyinen, siksi käytin ottamani kuvan vain tuollaisena pikkukuvana kollaasissa ;) Ihanaa viikonloppua!

      Poista
  4. Voi miten ihania kuvia, nams! Ja tietysti kaunis nainen kruunaa kuvat ;) Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanainen! "Smile is the prettiest thing you can wear." Salaa otetut kauneusunet ovat tehneet tehtävänsä ;)

      Ihanaa viikonloppua!

      Poista

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön, joten kirjoittamasi teksti ei välttämättä tule heti näkyviin. ★